Cum să comunici legal sau dreptul publicităţii: prima carte despre Dreptul Publicităţii din România, acum, în format digital

Cartea avocatelor Elena Grecu, Andreea Rusu şi Andreea Ţigău este o premieră în România. Fenomenul publicităţii este surprins din prisma experienţelor practice ale unor profesioniste ale dreptului. Cele trei autoare explică pe larg, în volumul lor, cum campanii de promovare care clienţilor şi experţilor din marketing, publicitate şi comunicare le-au părut a fi reuşite, au sfârşit prin a deveni un eşec, fiind încălcate prevederile legale.

b2a5a2657499895bf0080855f8dbcee3

 COMUNICARE ONESTĂ ȘI CURATĂ. Elena Grecu, Andreea Țigău și Andreea Rusu fixează în cartea lor Dreptul publicității ca fiind
“acel set de legi, atât la nivel național, cât și internațional, care încearcă să stabilească principii ale comunicării, cadrane menite a transmite o comunicare onestă și curată, fără însă a reduce creativitatea, în anumite circumstanțe chiar forțând-o, toate pentru a proteja cea din urmă verigă și care deține în același timp cea mai mică și cea mai mare putere, consumatorul”.

 ECHILIBRU ÎNTRE CREATIVITATE ȘI CONFORMITATE. “Haideți să ne gândim că putem să promovăm un produs ca fiind recomandabil consumatorilor pe care îi vizăm, să investim bugete considerabile, dar că, în urma unei analize a instituțiilor specializate, tot planul nostru de marketing ar  putea fi stopat. Trebuie găsită balanța între creativitate și conformitate, între a transmite mesajul corect și complet, dar a nu face rabat de la imaginație și creativitate”, spun cele trei autoare, Elena Grecu, Andreea Țigău și Andreea Rusu. Însă, în viziunea celor trei profesioniste ale dreptului, limitările creează oportunități, inovație și progres: „Revoluția se naște din opresiune. Aceasta este revoluția publicității.”

 SOLUȚII JURIDICE PENTRU PUBLICITATE. Așadar, cartea „Cum să comunici legal sau dreptul publicităţii, editată în format digital de Wolters Kluwer România, adună laolaltă toate acele reglementări, precum cele din domeniul audio-vizualului, sănătății, protecţiei proprietăţii intelectuale, concurenţei, protecției drepturilor consumatorului, protecției datelor personale și chiar din domeniul protecției drepturilor omului și copilului de care orice proiect creativ de promovare trebuie să ţină cont. Astfel, avocații, consilierii juridici, dar și specialiștii în marketing, publicitate și relații publice pot descoperi în această lucrare abordarea şi soluţiile de drept de care are nevoie publicitatea. În acest sens, cartea îndeamnă la aflarea legislaţiei care se aplică în domenii variate de activitate pentru promovarea legală și la cum pot fi concepute mesajele de marketing şi publicitate fără a o încălca. De asemenea, volumul prezintă limitele legale ale publicităţii, încât aceasta să nu devină înşelătoare sau mascată.

“NOI PROVOCĂRI ÎN ERA DIGITALĂ”. Experiența practică și teoretică acumulată pentru conceperea acestei cărți de către autoare a fost prilejul organizării de către Wolters Kluwer România și a primei conferințe despre Dreptul publicității din țara noastră. Două dintre autoarele cărții, avocatele Elena Grecu și Andreea Țigău de la Grecu & Asociații, vor fi amfitrioanele celei de-a doua ediții a conferinței, ce va avea loc miercuri, 26 octombrie 2016, la Hotel Capital Plaza și va avea tema “Noi provocări în era digitală”. Astfel, avocații, consilierii juridici, alți profesioniști ai dreptului, precum și experții în comunicare, marketing și publicitate vor putea dezbate despre reglementările în domeniu, aplicabile mediului digital, și limitele care trebuie respectate și practicile ce pot fi considerate înșelătoare, capabile să manipuleze comportamentul consumatorului.

dr-pub
Cartea poate fi achiziíonată de pe site-ul Wolters Kluwer România, la acestă adresă: http://bit.ly/2fbiIox

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *