Contactează-ne prin e-mail: sintact.ro@wolterskluwer.ro

Soluții fiscale prin întrebări și răspunsuri

Soluții fiscale prin întrebări și răspunsuri

Sintact.ro

Sintact.ro

Solicită un cont demo și convinge-te de utilitatea
modulului Răspunsuri Fiscale

DACĂ AVEȚI DEJA UN CONT, ATUNCI VĂ PUTEȚI AUTENTIFICA AICI.​

Modul Răspunsuri Fiscale

În Sintact.ro, găsiți acum rezolvarea problemelor fiscale: modul Răspunsuri Fiscale oferă răspunsuri structurate cu trimiteri la legislația relevantă și explicații detaliate la întrebările din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane.

De ce Răspunsuri Fiscale?

  • FLUCTUAȚIA LEGISLAȚIEI FISCALE
    În fiecare an în România apar sute de modificări în legislația fiscală principală și secundară. Pentru multe dintre aceste modificări normele de aplicare apar cu o prea mare întârziere și uneori sunt extrem de confuze, afectând în cascadă aspecte deja reglementate în aceste domenii cheie pentru orice companie.

  • RISCURILE ASOCIATE
    Pentru practicieni aplicarea imediată a legislației devine o provocare. Căutarea soluțiilor juste care să acopere lipsa informațiilor și să prevină riscurile asociate poate fi consumatoare de timp și resurse. Informarea din surse sigure devine o prioritate.

  • NEVOIA DE SOLUȚII CERTIFICATE
    Repertoar Universul fiscal oferă siguranță și eficiență în gestionarea modificărilor legislative și a reglementărilor neclare. Răspunsurile aparțin unei echipe editoriale formată experți certificați în domeniile fiscal, contabilitate și HR.

  • UN INSTRUMENT DE LUCRU PENTRU PRACTICIENI
    Noul modul Sintact.ro este special dedicat practicienilor și nevoilor lor specifice: rezolvarea corectă și rapidă a problemelor neclare generate de legislație. Pentru a econimisi timp și a crește eficacitatea, consultanța de specialitate este acum la îndemâna ta!

Cauți rapid un răspuns clar și edificator? Dorești siguranță atunci când aplici o reglementare fiscală?

Noul modul integrat în Sintact.ro – cea mai performantă platformă de documentare juridică – este soluția rapidă și eficientă.

Modul Răspunsuri Fiscale oferă:


➾ cele mai relevante 1000 de întrebări și răspunsuri din domeniile fiscalitate, contabilitate și resurse umane

➾ actualizare lunară cu noi întrebări și răspunsuri, cel puțin 50 de noi spețe adăugate în fiecare lună

➾ răspunsuri structurate, ușor de parcurs și soluții detaliate de către profesioniști


➾ recomandări pentru rezolvarea situațiilor neclare

➾ documentare suplimentară prin acces la legislația și jurisprudența relevantă

➾ funcționalități de identificare rapidă  a soluțiilor potrivite

➾ alerte, stocare in dosare, copiere

 

ÎN PLUS FACILITATEA: ADRESEAZĂ O ÎNTREBARE!

Ai o întrebare pentru care nu găsești un răspuns în baza de date? Nicio problemă!
În maximum 72 de ore, primești răspunsul și soluția problemei pe care o întâmpini.

În baza abonamentului, ne poți transmite în fiecare lună câte o întrebare / speță pentru problema pe care o întâlnești în activitatea ta și echipa noastră de specialiști îți va răspunde gratuit în cel mult 72 de ore.


ABONAMETUL LA RĂSPUNSURI FISCALE TE PUNE ÎN LEGĂTURĂ CU SPECIALIȘTII PENTRU PROBLEMELE TALE SPECIFICE!

ALEGE MODUL RĂSPUNSURI FISCALE:

⇲            Ai acces imediat la cele mai relevante răspunsuri și soluții

⇲             Optimizezi timpul dedicat informării și căutării

⇲             Ai siguranța soluției certificată de profesioniști

⇲            Reduci riscurile provenite din nesiguranță și neclaritate

⇲            Ai la îndemână mereu un instrument de consultanță fiscală actualizat

De acum, nu mai trebuie să analizezi zeci sau sute de legi, bloguri de fiscalitate sau să întrebi colegii și prietenii.

Ai siguranța că răspunsul găsit este conform legislației în vigoare și este oferit de un specialist cu o vasta experiență în domeniu.

Echipa editorială

Echipa editorială este formată din 11 consultanți fiscali și contabili cu o vastă experiență în domeniu, specialiști în domeniul fiscalității, contabilitații și HR-urlui.


Membrii colectivului sunt acreditați CECCAR, CAFR și CCFR.

 

Monica Predescu, auditor și expert contabil, membru al CAFR, respectiv CECCAR

Romeo Negruț 

Cornel Grama, expert contabil și consultant fiscal, unul dintre fondatorii și administratorii Asociației Tax Advisors 

Ioana-Camelia Sprivac, consultant fiscal

Flavius Jakubowicz

Andrei Clisu, inspector Resurse Umane – Autorizat I.T.M., inspector salarizare, licențiat în Economie

Adina Vlaicu, consultant fiscal, membru al Camerei Consultanților Fiscali din România

Simona Clisu, expert contabil – membru al CECCAR, licențiată în Științe Economice, 2010

Simona Drăghici, economist

Simona Jurescu

Ion Nedef

Pe cine ajută/Cui se adresează?

⇱             Contabili

⇱             Consultanți fiscali

⇱             Manageri/Directori financiari

⇱             Antreprenori

Dacă lucrezi într-un domeniu în care trebuie să iei decizii legate de fiscalitate, contabilitate sau HR, modulul Răspunsuri Fiscale este primul tău consultant!

VEZI 100/1.000 CELE MAI RELEVANTE ÎNTREBĂRI ȘI RĂSPUNSURI

Pentru veniturile din pensii codul fiscal prevede un plafon neimpozabil de 2.000 de lei/lună. Astfel, dacă obțineți venituri din pensii, vi se va reține impozit lunar doar pentru partea ce depășește 2.000 de lei.). Citește mai mult…

Conform Codului muncii în vigoare „delegarea reprezintă exercitarea temporară, din dispoziția angajatorului, de către salariat, a unor lucrări sau sarcini corespunzătoare atribuţiilor de serviciu în afara locului său de muncă”. Citește mai mult…

Pentru a putea factura cu TVA 5%, cota redusă, trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiții… Citește mai mult…

Pentru monografia contabilă, vom presupune o valoare totală de 1.000 euro și vom avea următoarele înregistrări… Citește mai mult…

Există un plafon până la care să rămână neplătitor de TVA? Prima vânzare se face fără TVA, ulterior celelalte cu TVA? Citește mai mult…

Situație de fapt:

Din motive tehnice nu s-a putut accesa aplicația Dukintegrator pentru casele de marcat și ca urmare nu au fost depuse declarațiile F4109 și A4200. În momentul de față funcționeză sistemul informatic, integrat cu noile case de marcat și se poate accesa aplicația. Citește mai mult…

Întrebare:

Ce entitate este obligată să plătească Fondul pentru persoane cu handicap?

Care sunt condițiile și modul de calcul?

Situație de fapt:

O societate comercială are magazine în care se vând produse cu amănuntul, dar și depozite din care se fac vânzări cu ridicata. Inițial societatea făcea doar vânzări cu ridicata, motiv pentru care softul a fost adaptat la această cerință. Citește mai mult…

Întrebare:

Poate un PFA să facă o sponsorizare către un ONG umanitar?

E necesară întocmirea unui contract la notar înainte de a trimite banii sau poate fi făcut contractul după? Citește mai mult…

Situație de fapt:

Suntem o agenție de turism neplătitoare de TVA, dar în curând depășim plafonul și vom deveni plătitoare de TVA. Am înțeles că vom factura la marja TVA pentru pachetele turistice UE și pentru transport intern nemenționând TVA pe factura. Citește mai mult…

Un salariat este în concediu de boală cu avizul comisiei, mai având dreptul la doar câteva zile de concediu de boală până la începerea procedurii pentru a ieşi in pensie de boală. Citește mai mult…

Întrebare:

Un sindicat înființat în baza Legii 54/1991, a cărui contabilitate se ține în partidă simplă, trebuie să întocmească bilanț? Citește mai mult…

În legislația de specialitate, se prevede că în contractul de muncă se precizează obligatoriu locul muncii. Citește mai mult…

În această speță considerăm că răspunsul depinde de specificul activității societății, de sarcinile fiecărui angajat, precum și de programul de lucru al acestora. De asemenea, se vor avea în vedere prevederile regulamentului intern. Citește mai mult…

Dacă terenul este unul construibil, așa cum reiese din certificatul de urbanism, livrarea acestuia este o operațiune taxabilă din punct de vedere al TVA, întrucât scutirea de la art. 292 alin. (2) lit. f) din Codul fiscal nu se aplică terenurilor construibile. Citește mai mult…

Vă prezentăm comparativ cele două monografii contabile… Citește mai mult…

Construcția în regie proprie poate fi efectuată numai în cazul în care firma are angajați muncitori…

Citește mai mult…

Legea 52/2011 la art. 1, alin (1), lit a definește termenul de ziler, astfel:

a) Zilier – persoana fizică, cetăţean român sau străin, ce are capacitate de muncă şi care desfăşoară activităţi necalificate cu caracter ocazional, pentru un beneficiar, contra unei remuneraţii. Citește mai mult…

Telemunca – formă de organizare a muncii prin care salariatul, în mod regulat şi voluntar, îşi îndeplineşte atribuţiile specifice funcţiei, ocupaţiei sau meseriei pe care o deţine, în alt loc decât locul de muncă organizat de angajator, cel puţin o zi pe lună, folosind tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, a fost reglementată de Legea 81/2018. Citește mai mult…

Depunerea declarațiilor A4200 la ANAF revine tuturor contribuabililor care utilizează case de marcat cu jurnal electronic (inclusiv PFA-uri)… Citește mai mult…

Conform legislației în vigoare, zilele libere de sărbătoare legală în care nu se lucrează sunt:

1 şi 2 ianuarie;

24 ianuarie – Ziua Unirii Principatelor Române;

Vinerea Mare, ultima zi de vineri înaintea Pastelui

prima şi a doua zi de Paşti;

1 mai;

Citește mai mult…

TVA aferentă facturilor neîncasate poate fi ajustată în următoarele condiții:

1. Clientul a intrat în faliment sau s-a pus în aplicare planul de reorganizare admis prin sentință judecatorească și creanța în discuție a fost eliminată. Citește mai mult…

În cazul unui furt de numerar, considerăm că vor trebui parcurse două etape:

1. La momentul înregistrării plângerii la poliție veți înregistra o datorie a unui debitor necunoscut față de societate… Citește mai mult…

Dacă terenul este unul construibil, așa cum reiese din certificatul de urbanism, livrarea acestuia este o operațiune taxabilă din punct de vedere al TVA, întrucât scutirea de la art. 292 alin. (2) lit. f) din Codul fiscal nu se aplică terenurilor construibile. Citește mai mult…

Asociația Crescătorilor de animale (ONG) primește fonduri de la APIA pentru întreținere teren (pajiște pentru animale pentru care încheie Contracte de Prestări servicii Întreținere Teren și cumpără materialele necesare întreținerii) și nu are actvitate economică. Citește mai mult…

Legislația în vigoare prevede în mod expres că:

„Următoarele venituri nu sunt impozabile, în înţelesul impozitului pe venit:

ajutoarele de înmormântare,

ajutoarele pentru bolile grave şi incurabile,

ajutoarele pentru dispozitive medicale,

ajutoarele pentru naştere,

ajutoarele pentru pierderi produse în gospodăriile proprii ca urmare a calamităţilor naturale,

veniturile reprezentând cadouri în bani şi/sau în natură, inclusiv tichete cadou, oferite salariaţilor, cât şi cele oferite pentru copiii minori ai acestora,

contravaloarea transportului la şi de la locul de muncă al salariatului”… Citește mai departe…

În speța dumneavoastră, societatea a achiziționat un serviciu intracomunitar. Acest serviciu, de reparații auto, nu consitutie o excepție de la regula generală B2B (business to business).

Conform acestei reguli… Citește mai mult…

Legislația în vigoare prevede că „O persoană poate fi angajată în muncă numai în baza unui certificat medical, care constată faptul că cel în cauză este apt pentru prestarea acelei munci”, iar nerespectarea acestor prevederi atrage nulitatea contractului individual de muncă. Citește mai mult…

1. În situația expusă de dumnevoastră, dacă, până la sfârșitul trimestrului, societatea nu mai angajează, va plăti impozit prin aplicarea cotei de 3% la valoarea venitului impozabil.

Venitul impozabil include veniturile din orice sursă cu următoarele excepții:

a) veniturile aferente costurilor stocurilor de produse;

b) veniturile aferente costurilor serviciilor în curs de execuţie Citește mai mult…

1. Dividendele se impozitează la data plății, cu procentul în vigoare la momentul respectiv.

Dacă se repartizează, dar nu se plătesc până pe 31 decembrie a anului respectiv, impozitul aferent dividendelor repartizate și neachitate este scadent pe 25 ianuarie anul următor. Citește mai mult…

Legislația în vigoare prevede că, la data intrării în entitate, bunurile se evaluează și se înregistrează la valoarea justă. Valoarea justă se determină după datele… Citește mai mult…

Vom analiza pentru început impozitarea veniturilor și facilitățile fiscale existente în acest caz:

1.A) IT-istul este angajat al unei societăți care își desfășoară activitatea pe teritoriul României sau al unei persoane juridice române de drept public. Citește mai mult…

Legislația în vigoare permite corectarea reportărilor anuale prin depunerea unui nou set de raportări contabile, doar dacă se constată erori ce vizează:

* Denumirea societății

* CUI-ul

* Codul CAEN

* Forma de proprietate

Citește mai mult…

La achiziția obiectelor de inventar,m acestea se dau în folosință pe bază de proces verbal. Astfel, din punct de vedere contabil, valoarea lor va fi zero la finalul lunii.

Pentru o mai bună organizare internă, se poate ține evidența obiectelor de inventar extracontabilă, pentru perioada pe care o consideri necesară.

Obiectele de inventar se pot casa ori de câte ori este nevoie. Citește mai mult…

Suportarea taxelor de școlarizare de către societatea civilă de avocați va echivala cu acordarea unei burse private, care reprezintă sprijinul pentru studii acordat, în baza unui contract, de către o persoană juridică de drept privat sau de către o persoană fizică unui beneficiar care poate fi, după caz, elev, student, doctorand sau care urmează un program de pregătire postuniversitară într-o instituţie de învăţământ superior acreditată, din ţară sau din străinătate. Citește mai mult…

Conform legislației în vigoare Legea 656/2002, ce vizează spălarea banilor, se aplică și contabililor. Citește mai mult…

Legislația în vigoare prezintă documentele contabile utilizate de societățile comerciale și detaliază scopul acestora, precum și modul de completare.

Astfel, se prevede că statul de salarii servește ca document pentru calculul drepturilor bănești cuvenite salariaților, precum și al contribuiilor și al altor sume datorate și ca document justificativ de înregistrare în contabilitate. Citește mai mult…

Art. 1 din Legea 170/2016 prevede că prin derogare de la prevederile titlului II din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, prezenta lege reglementează impozitul specific pentru persoanele juridice române care desfăşoară activităţi corespunzătoare urmatoarelor coduri CAEN:… Citește mai mult…

Codul fiscal prevede că valoarea impozabilă a clădirii se actualizează la fiecare 3 ani. În această situație, cota de impozitare, în funcție de destinația acesteia este cuprinsă între 0.8% și 1.3%. Dacă nu se actualizează valoarea impozabilă prin reevaluare, cota de impozitare va fi de 5%. Citește mai mult…

Legislația fiscală permite societăților să facă orice cheltuială este necesară pentru obținerea de profit/venit impozabil.

Avantajele de natură salarială reprezintă acele cheltuieli suportate de societate, dar care nu îi aduc acesteia un beneficiu, ci aduc un beneficiu personal angajatului. Citește mai mult…

Beneficiarii care achiziţionează bunuri şi/sau servicii de la persoane impozabile stabilite în România în cadrul procedurii de executare silită şi/sau a achiziţiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate în procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente achiziţiilor respective. Citește mai mult…

Constatarea lipsei de bunuri din gestiune nu este asimilată unei livrări de bunuri conform prevederilor pct. 7 alin. (5) din normele de aplicare ale art. 270 „Livrarea de bunuri” din Legea nr. 227/2015: Citește mai mult…

La data la care se descoperă eroarea, se poate face o corecție în REVISAL. Când se declară, la corecție, noua normă se va declara că ea are efect începând cu data trecută în actul adițional. Citește mai mult…

Conform legilor în vigoare sunt obligate să deţină şi să utilizeze casă de marcat societăţile care încasează cu numerar sau prin utilizarea cardurilor bancare. Citește mai mult…

Noțiunea de administrator definește reprezentantul unei societăți. Atunci când ne raportăm la PFA-uri, acestea sunt reprezentate de însăși persoana fizică care s-a autorizat în scopul desfășurării de activități economice și va fi denumită „titular”. Citește mai mult…

Nu există prevederi legale detaliate în acest sens. Legislația spune doar că situațiile financiare trebuie însoțite de politici contabile semnificative și tratează pe larg conținutul politicilor contabile, fără a preciza…

Citește mai mult…

Codul fiscal nu face nicio diferenţă, în ceea ce priveşte contribuţiile sociale, între persoanele care plătesc impozit în sistem real şi cele care plătesc impozit la norma de venit.

În ceea ce priveşte persoanele încadrate în grad de handicap, acestea sunt scutite de plata contribuţiilor sociale doar pentru veniturile încasate ca urmare a acestei condiţii (pensie de handicap). Citește mai mult…

La fel ca orice altă persoană juridică, asociația îl poate angaja, încheind Contract Individual de Muncă, cu respectarea prevederilor Codului Muncii Citește mai mult…

Având în vedere că statul Român este singurul îndreptățit să perceapă TVA pentru această tranzacție, din punctul acestuia de vedere suma plătită cu titlu de TVA în Italia reprezintă o parte a costului de achiziție a produsului. Citește mai mult…

Indemnizațiile plătite de angajator pentru concediile medicale (începând cu ziua a 6-a de concediu), se vor deconta de Casele Județene de Asigurări de Sănătate (respectiv de Casa de Sănătate a Municipiului București) în baza unei cereri depuse de angajator împreună cu formularul roz de concediu medical, primit de la angajat. Citește mai mult…

1. în principiu, ca regula generală, nu puteți modifica destinația bunurilor din patrimoniul societății în sensul trecerii acestora din categoria „mijloace fixe” în categoria „marfă”. Citește mai mult…

Conform HG 1028/2006 privind cerinţele minime de securitate si sănătate în muncă referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare, angajatorul are obligația să asigure pentru angajati „un examen corespunzător al ochilor şi al vederii, efectuat de o persoană care are competenţa necesară:

a) Înainte de începerea activităţii la ecranul de vizualizare, prin examenul medical la angajare; Citește mai mult…

În accepțiunea Codului Fiscal, persoanele impozabile sunt acele persoane care desfășoară activități economice. Persoanele parțial imozabile sunt acele persoane care desfășoară atât activități economice, cât și activități de alta natură. Citește mai mult…

Conform celor mai recente modificări legislative zilierii pot fi folosiți doar în următoarele domenii:

– Agricultură, vânătoare şi servicii anexe

– Silvicultură, cu excepţia exploatări forestiere

– Pescuit şi acvacultură

Citește mai mult…

1. Primul pas este angajarea salariaților pe firma din Romania. În acest sens, este necesar ca societatea să obțină aviz de angajare, iar salariatul să obțină dreptul de muncă în România. Citește mai mult…

Perioada de proba are drept scop verificare aptitudinilor salariatului. Aceasta nu poate fi mai mare de 90 de zile calendaristice, respectiv 30 de zile calendaristice în cazul persoanelor cu handicap. Cite

Se poate face contract de comodat. Condiția impusă de lege este ca cele două societăți să poată funcționa în încăperi diferite sau în spații diferite (delimitate). Citește mai mult…

O societate are anul fiscal modificat, respectiv 01.04.2017 – 31.03.2018. Firma a fost plătitoare de impozit pe profit în anul 2017.

În trimestrul 1 din 2018 a trecut la impozit pe veniturile microîntreprinderilor conform Codului Fiscal, iar de la 01.04.2018 a revenit la impozitul pe profit pentru că are capital social subscris și vărsat de 675.000 lei și 18 salariați. Citește mai mult…

Obligația de colectare a TVA apare la data emiterii facturii și se declară în decontul lunii în care a fost emisă factura. Citește mai mult…

Codul fiscal prevede o reglementare unitară atât pentru serviciile de asigurări, cât și pentru serviciile legate de operațiunile de asigurare dacă sunt efectuate de persoane care intermediază astfel de operațiuni. În situația dumneavoastră, onorariul firmei de asigurări reprezintă un astfel de serviciu. Citește mai mult…

În procedura de retragere asociați din SRL s-a efectuat evaluarea pentru valoarea părţii sociale, asociații au fost de acord cu valoarea rezultată.

Retragerea asociaților se face prin redistribuirea părţilor sociale asociaților rămași proporţional cu procentele deținute, astfel încât capitalul social rămâne neschimbat, iar asociații rămași primesc părţi sociale fără a contribui. Citește mai mult…

Formularul (390 VIES) „Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare” al cărui conținut a fost aprobat prin Ordinul 591/2016 se depune lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare lunii calendaristice în care a intervenit exigibilitatea TVA, de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, care realizează operațiuni intracomunitare, livrări/achiziții/prestări servicii intracomunitare. Citește mai mult…

În conformitate cu prevederile art. 92, alin (1), lit g din Codul de procedură fiscală, o societate este declarată inactivă dacă durata deţinerii spaţiului cu destinaţia de sediu social este expirată. Citește mai mult…

Codul muncii permite ca o persoană fizică să aibă mai multe contracte individuale de muncă în același timp. Citește mai mult…

Cu ocazia inventarului de sfârșit de an, au fost găsite produse degradate fizic, cu termenul de garanție expirat (ex. baterii) sau produse cu caracteristici tehnice care nu corespund nivelului de așteptări de pe piață (produse IT care nu se pot vinde). S-au întocmit procese-verbale și au fost semnate de membrii comisiei de inventariere (4 persoane).

Produsele din speța dumneavoastră sunt considerate degradate calitativ. În această situație, legea vă obligă să le distrugeți, dar… Citește mai mult…

Serviciile medicale ocazionale, decontate de societate angajaților, se vor încadra ca venituri impozabile în sensul impozitului pe venitul din salariu sau asimilat salariului pentru angajat. Citește mai mult…

„Capacitatea juridică desemnează atitudinea recunoscută de lege a omului de a avea drepturi și obligații juridice. Capacitatea juridică constituie o condiție a calității de subiect de drept: în lipsa ei nu ar fi posibilă participarea oamenilor sau organizațiilor acestora la relațiile sociale reglementate de drept.” Sursa: Teoria Generală a Dreptului – Editura: Vasile Goldis University Press, Arad – 2004, Autor: Andrei Sida Citește mai mult…

După modul în care se execută lucrările, se disting:

investiţii executate în antrepriză (cu posibilitatea extinderii executării lucrărilor şi sub formă de subantrepriză), atunci cînd lucrarea este încredinţată de beneficiar (investitor) spre execuţie unei întreprinderi specializate, ce poartă denumirea de antreprenor (subantreprenor); asemenea lucrări se efectuează pe bază de contracte ferme, prin care antreprenorul se angajează să execute lucrarea în parametrii proiectaţi, cu anumite termene intermediare de execuţie şi cu termen final, iar beneficiarul se obligă să achite costul execuţiei… Citește mai mult…

Contribuția de asigurări sociale platită la casa de asigurări a avocaților este cheltuială deductibilă conform prevederilor art. 68, alin. (4), lit.i). Citește mai mult…

Din analiza prevederilor Codului Muncii și ale Codului de Procedură Civilă, reiese că unui angajat nu i se pot reține sume din salariu a căror valoare totală depășește jumătate din salariul net. Citește mai mult…

Suma pe care societatea a încasat-o în plus reprezintă practic suma pe care clienții au plătit-o pentru achiziția produselor… Citește mai mult…

 

Este corect să se întocmească proces-verbal de constatare pentru marfa degradată calitativ și monografia recomandată, în vederea reglării soldului contului 371 este:

Reglementare:

Ordinul Ministrului Finanțelor Publice 1802/2014

Citește mai mult…

Societate plătitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, plătitoare de TVA, realizează în regie proprie o construcţie formată din camere destinate închirierii. Constructia se realizează pe un teren achiziţionat de la o persoană fizică.

Întrebare:

1. Achiziţia terenului se încadrează la taxare inversă?

Operațiunea nu se încadrează la taxare inversă deoarece…

Citește mai mult…

În primul rând, salariata trebuie să facă cerere către angajator în care să specifice… Citește mai mult…

Partidele politice se supun acelorași prevederi contabile ca toate Organizațiile Non Profit (asociații, fundații etc.) care sunt obligate să organizeze contabilitatea în partidă dublă. Se depune în mod obligatoriu declarația… Citește mai mult…

Se poate face ajustarea TVA-lui achitat înainte ca persoana impozabilă să aplice regimul normal de TVA.

În această situație… Citește mai mult…

Data corectă de încetare a suspendării în situația în care mama stă acasă până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani este ziua următoare celei în care… Citește mai mult…

Nu există nicio prevedere care să interzică emiterea mai multor rapoarte Z pe zi.

Există cazuri în care este necesară… Citește mai mult…

Pentru evidențierea ambalajelor primite din UE pe bază de CMR vei folosi contul extrabilanțier 8033 „Valori materiale primite în păstrare sau custodie”… Citește mai mult…

Orice societate comercială care are peste 21 de angajați are obligația de a iniția negocierea colectivă la nivel de unitate. Nu este obligatoriu ca această negociere să… Citește mai mult…

Cota redusă de 5% se aplică asupra bazei de impozitare pentru următoarele livrări de bunuri şi prestări de servicii, printre altele… Citește mai mult…                

Persoana impozabilă, în cazul revânzării unui autoturism second-hand, va aplica regimul special pentru livrările de bunuri second-hand, pentru care există obligația colectării taxei.

Bunurile trebuie să fi fost achiziționate din interiorul Uniunii Europene, de la unul dintre următorii furnizori… Citește mai mult…

Legislația în vigoare prevede că repausul săptămânal este de 48 de ore consecutive, de regulă sâmbăta și duminica.

Prin excepție… Citește mai mult…

Pentru calculul pro ratei, găsim la art. 300 alin. 5 si alin. 6 din Legea 227/2015 numită Codul Fiscal, explicațiile care ne spun cum se calculează pro rata.

Pro rata se determina ca raport între… Citește mai mult…

Nu există prevederi legislative care să interzică, în situația descrisă, o nouă autorizare ca PFA.

În consecință, persoana fizică se va… Citește mai mult…

Contractul de muncă temporară se poate încheia pentru mai multe misiuni, cu respectarea termenului prevăzut de lege.

În această situație, legea prevede că „Durata misiunii de muncă temporară poate fi… Citește mai mult…

Înregistrările contabile necesare în vederea transferării imobilului de pe societate pe asociat și a lichidării societății sunt… Citește mai mult…

Dacă împrumutul se restituie prin casă, trebuie avute în vedere plafoanele privind tranzacțiile în numerar.

Astfel, nu se pot restitui mai mult de… Citește mai mult…

Având în vedere că societatea desfășoară atât activitate de amanet care este scutită fără drept de deducere, cât și activitatea descrisă în speța care este impozabilă, va trebui calculată… Citește mai mult…

Interpretarea noastră este că expertul contabil trebuie să funcționeze legal, să fie autorizat și să îșii declare veniturile conform legii. Din acest motiv, considerăm că nu este necesară…. Citește mai mult…

În această situație, legea prevede clar că nu se aplică nicio excepție, iar vânzătorul va fi obligat să… Citește mai mult… 

Rezervele reprezentând facilități fiscale nu pot fi folosite la majorarea capitalului sau la acoperirea pierderilor.

În cazul în care… Citește mai mult…

Dacă ai unul din codurile CAEN: 5510, 5520, 5530, 5590, 5610, 5621, 5629, 5630 și contractele de muncă sunt încheiate pe cel puțin 12 luni, nu vei… Citește mai mult… 

Într-un regulament de ordine interioară, se stabilește că managerul TREBUIE să poarte costum și societatea va suporta cheltuielile cu acest obiect de vestimentație, în limita unei sume maxime/an/luna etc.

În această situație… Citește mai mult…

Conform ultimelor modificări legislative, ca o excepție, până la 01 iulie 2018, stagiul minim de cotizare este de 1 lună în ultimele 12 luni. Citește mai mult…

Cheltuielile și respectiv TVA-ul se deduc în baza certificatului de înregistrare eliberat de registrul comerțului, prin care se atestă că societatea are sediul social în respectivul apartament… Citește mai mult…

În functie de prevederile exacte ale contractuluișsi prin raportare la Codul Civil, contractul ar putea fi încadrat ca și contract de comision. În acest sens, condițiile, precum și modul de redactare al contractului vor trebui… Citește mai mult…

Considerăm că nu există un termen limită pentru a justifica sumele primite spre decontare.

La un control al autorităților fiscale… Citește mai mult…

Articolul 292, alin. (2), lit. a) din Codul Fiscal prevede scutirea de TVA a prestării unor servicii de natură financiar – bancară. Citește mai mult…

VEZI 10/1.000  ÎNTREBĂRI ȘI RĂSPUNSURI

Codul fiscal prevede doar limitări ce îl vizează pe angajator, maximum 48 de ore pe săptămână.

Astfel, deși se prevede o durată maximă de lucru, dacă… Citește mai mult…

Codul de procedură fiscală prevede în mod expres că dreptul de a cere restituirea se prescrie în termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care a luat naștere dreptul în discutie. Citește mai mult…

Pentru acest tip de venit (din drepturi de proprietate intelectuală/drepturi de autor), venitul net se determină de către plătitorii venitului, persoane juridice sau alte entități care au obligația de a conduce evidența contabilă, prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei forfetare de… Citește mai mult…

Metoda de calcul a TVA-ului în cazul aplicării sistemului split TVA este reflectată la pct. 4, art. 3 din Legea 275/2017, și anume, procedeul sutei mărite. Citește mai mult…

Art. 25, alin. (1) din Codul fiscal definește cheltuielile deductibile, care se iau în calculul rezultatului fiscal ca fiind cheltuielile efectuate în scopul desfăşurării activităţii economice. Citește mai mult…

Din punct de vedere al pontajului, angajații vor fi trecuți exact așa cum lucrează, cu precizarea că acest program trebuie să fie menționat și în contractul de muncă. Citește mai mult…

Se întocmește un proces-verbal de constatare de către superiorul direct al persoanei în cauza. În acesta, vei trece exact ce s-a întâmplat, de când lipsește persoana… Citește mai mult…

Conform actului normativ menționat, au obligația plății unei taxe de 2 lei/kg, operatorii care distribuie pentru prima dată pe piața națională ambalaje de desfacere. Din acest motiv, considerăm că este relevant furnizorul societății de ambalaje. Citește mai mult…

Începem prin a menționa că „învoirea” nu este reglementată legal în Codul Muncii, însă este des întâlnită în practică… Citește mai mult…

Legea societăților 31/1990 prevede la Art. 1444 următoarele:

„(1) Este interzisă creditarea de către societate… Citește mai mult…

Soluții fiscale prin întrebări și răspunsuri

Legislație românească și europeană

Sintact.ro

Sintact.ro

Solicită un cont demo și convinge-te de utilitatea
modulului Răspunsuri Fiscale

DACĂ AVEȚI DEJA UN CONT, ATUNCI VĂ PUTEȚI AUTENTIFICA AICI.​